*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

17 jan. 2010

Nyår 2009

Nyår firades hemma hos Linda och Peter och deras Hampus. Tillsammans med Andreas, Katri, Ronja, Fredrik, Sanna, Camilla och Magnus.
Här är två nyårsfina killar!!
Älskar Er!

Liten Oliver- goding!!

... med coola trycket på ryggen!

storebrorsan Kevin é inte sämre han... me sitt "coola tryck" han har ju "siffror"! ;)



Barnen fick lite julklappar av Linda och Peter. Varsin chokladtomte, varsitt målarblock och blixten Mc queen klistermärken!!



Här Gör Linda välkomstdrink... med ett recept där man använder barnmatspure...
God var den i alla fall =)



Här sitter två killar och kikar på Blixten Mc Queen!!

Alla vinkar "artigt" när kameran åker fram
Camilla, Magnus och Fredrik

Här är oliver med ute när vi grillar lite... med sin fina "myrmössa" även om hans mamma gärna sett att han matchade sin fins jacka med sin gröna monstermössa som är supersöt!!. men men... va gör man inte för barnen och denna härliga egna vilja de fått =)

Här är värden och hennes lille son
Linda och Hampus

Sötnos


Dags att förbereda all mat...


Nu är det mat!!
Potatisgratäng, fläskfilé, sallad och lite blandade spett med grönsaker, beanässås(hur det nu stavas) och massa frukt...
Gott!



Liten Oliver... hängde vid tvbänken och sedan hade han ett litet jack vid näsan... måste ha sluntit och fått tv-bänkskanten där...
lilla lilla gubben


Näh... nu får vi skynda oss att ta lite familjekort innan ngn blir mer skadad
Hela familjen Roos Telin



Robin och Oliver
* *Störst och Minst* *


Fina Kevin


Robin o Peter
Äter morötter ihop... hmm...


Linda

Inte tillgjort alls
=)


ooh... inte ofta vi hamnar på kort ihop.
Det blev nyårskyssen det ;)

Nu används bordsdekorationen som ansiktdekoration =)
Sanna och Camilla

Kevin dansar

Andreas och hans Katri

Här skålar vinnarna år 2009!!
Ja, det var det vi sa då... vi van innan tolvslaget i "med andra ord" så då ansåg vi att vi var årets vinnare

Man skulle ta tiden med ett timglas som var med. Kevin satt bredvid och sa -tiden är slut så frot all sand runnit ner. Han tyckte det var väldigt roligt att avbryta alla och säga det. Han skrattade hela tiden och satt och hade helkoll på tiden!!

Vid 21 bytte vi om på barnen till pyjamas och Oliver fick lite napp och välling... Sedan satte Oliver sig så mysigt me kudde och täcke och kollade film. Men han sat där mellan 21 och 00 utan att däcka även om han var trött redan då vi satte hon där.. lilla killen.



När klockan blev tolv gick alla ut. Kevin följde med medan Oliver satt kvar i soffan

Gott Nytt År

Här sprutar skumpan


SKÅÅÅÅL

Jag och Fredrik

Robin och Magnus

Andreas och Katri

Sanna




Efter en liten stund ute sprang Kevin in till Oliver...
Jag tog kort utifrån in på barnen...
Undra om de behövde putsa sina fönster efter att min Tokis varit där... hm... förmodligen

Lilla gossingen fortfarande sin napp och välling.. ser så trött ut... man tycker ju att man borde somna om man är helt stilla i tre timmar och dessutom 2-5timmar efter läggdags i vanliga fall

När vi skålat och kommit in pumpa vi upp vår luftmadrass... Kevin la sig och somna i stort sett... medan våran lilla Oliver lg vaken... men han började nog bli trött för han låg och greja och höll på det sista.
När alla gått så gjorde vi själva oss irodning för natten. La oss vid 02 och då var lillkillen fortf vaken. Men somnade när vi la oss tillsammans. Denna dubbelmadrass är inte som en dubbelsäng märkte vi dock... fyra personer... jag trodde jag skulle bli galen.... höll i barnen så de inte skulle ramla ut. Kevin sov som en stock men Olver vred och vände på sig. Tillslut la jag och Oliver oss nere vid Kevin och Robins fötter....
Vi sov av och till kan man säga...

På morgonen blev det dags för Blixten Mc Queen!!

Sen blev det frukost med gårdagens goda exotiska frukt och grönsaksspetten
*Gott*

När vi sedan kom hem från Peter och Linda blev det mys med att äta upp Pepparkakshuset vi gjort samt kika på Ice Age 3
Skönt att bara krypa upp i soffan med filt hela familjen och mysa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar