*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

17 jan. 2010

...Mer Jul

Annandag Jul fyller mormor år så då äter vi alltid kalkon...
Tror dock att jag fick kort på mormor men hittade inte det nu...
Här leker i alla fall barnen med "bubas" låda med lite "gott och blandat" som hon har



Sean blev det fototajm av min systers dotter Eleonore
Riktig liten goding
=)

Hon är alltid en glad liten prick... men är det någon som kan få henne att skratta annars, så är det storebrorsan Cicero

Alla dessa härliga "gossveck"


Sen var det dags för lite julfirande hos min pappa i mellandagarna...
här är min yngsta lillasyster Magdalena som blev lite Tomte. När pappa sa att- oj, det knackar på dörren, vem kan det vra? så försvann båda barnen under bordet och Kevin blev rädd... sen såg de att det var Magdiz... då kom de fram och såg lättade ut =)
Här delar "tomten" ut lite julklappar... i bakgrunden är pappas tjej Helen

Barnen fick en bilbana!! Alla vuxna satt och byggde ihop den... Sen satt barnen och pappa och körd den
=)

De hade väldigt roligt med den. Magdiz hade oxå själv köpt varsin julklapp till killarna. En Bamse- handdocka och en liten racerbil


På kvällen då barnen somnat kom min faster Lotta och hennes kille Jocke. Vi spelade lite spel...

Här ligger killarna och sover i Magdalenas säng...
Sedan sov vi allihop i deras friggebod. När vi parkerat bilen och kom dit så sa Kevin -där är vårat hus
*sötnos*
På morgonen byggde barnen tillsammans med Robin och pappa en stor snögubbe... de tyckte de två snögubbarna som var där redan var väldigt fiina

Vi fortsatte att fira jul hela helgen och denna gång blev det hos Robins mormor och morfar. God mat och fika, sedan blev det julklappar...
Barnen fick varsin racerbil, stora var dem... De var superglada och körde runt med dem hela kvällen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar