*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

25 aug. 2009

Oliver 2år

*Oliver fyller 2år den 25maj*
Några dagar innan Olivers stora dag hämtade Oliver´s farfar hem ett lass med sand till han och storebrorsans sandlåda som lillkillen fick i present.

På morgonen sjöng jag, Robin och Kevin för Oliver. Han fick lite smörgås och fika i sängen. Men vi fick inte plats i Olivers spjälsäng =) utan hoppade alla upp i Kevins lilla säng och åt frukost.

Vi hade ett kalas inne för Oliver fredagen innan han fyllde år, var inte så fint väder då. Sedan kom andra halvan på måndagen då han fyllde 2år. Då var det strålande solsken så vi dukade långbord på altanen och litet barnbord till barnen!!

Oliver fick bilar i massor... lika glad och förvånad blev han över dem alla... Sncka om att ha fått biltokiga killar, som om det inte räcker med att vara ihop med en biltokig kille =) !!

Här sitter Oliver, storobrorsan Kevin, kompis Emina (Eminas bror William var tyvärr sjuk), och moster Magdalena.
Har man väl börjat baka tårtor till alla kalas då är det bara att fortsätta... man har liksom lite krav på sig =)
Detta året blev det svampbob. Dels är han en favorit och dels har han en ganska tacksam figur hihi
Efter fika och lek och alla gått hem så måste vi ju testa denna lilla docka Oliver fått. Den kan nämligen kissa!! De fyllde lilla flaskan och fyllde lilla bebisen med vatten och hade sedan väldigt roligt när den kissade på pottan. De är nog inte riktigt edo för bebisar än =). slutade med att denna flaska fylldes och fylldes och lilla bebisen fick ligga på altanen och stackars blöjan blev överfull och "vattenkiss" var det överallt!!
Det blev ingen mysig liten matastund om man säger så för lilla bebiskillen.

somnade så gott efter en lång, rolig dag!
Stora killen... fast han är så liten ändå...
Vi tyckte inte det räckte med sanf så vi köpte ett lass till. En skopa var ungefär ett ton sand... så i våran hemmabyggda lilla sandlåda finns två ton sand... kan man inte tro.... fast den var inte så rolig att gräva heller... jag som snickrat ihop ramen till den förresten...
Barnen älskar att gräva, gräva, leka sandlådan och åter gräva!!
Oliver har allt!! Vi hade ingen aning om vad vi skulle köpa så när alla kalas var över tog vi med honom till leksaksaffären så fick han själv välja present. Han valde en Wall-E figur och lite småbilar till sandlådan och sedan gick vi till ekohallen och hittade Blixten Mc Queen!! Hade kostat 500kr men var halva priset på den. Den pratar, kan snurra runt och göra lite konster och spelar musik... väldigt häftigt =)

När vi var i leksaksaffären så visste Kevin att nu skulle Oliver få välja en sak för han fyllde år så han letade upp något och frågade Oliver om han ville ha det. Oliver svarade ja såklart. Kevin kom springande till mig och sa att Oliver sagt att han ville ha det här. Om typ 500saker kom han och sa det. Det är inte helt lätt att låta en tvååring välja sak, särskilt inte om man har med en 4årig storebrorsa... =) han försökte bara hjälpa till men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar