*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

29 aug. 2009

Kevin 4år

Kevin fyllde 4år den 25juli 2009

Kvällen innan bakade jag och Robin lite tårtot. En Turtlestårta och en Blixten McQueen/ Bärjan /Lego tårta.
På morgonen sedan så vakande barnen tidigt som vanligt så vi sa till Kevin att det var hans födelsedag och att hann inte fick komma upp... Vi hann inte vakna tidigare än honom. Han satt så fint kvar i sin säng sedan så sjöng jag, Robin och Oliver för honom och vi åt frukost och fika i sängen som vi brukar när någon fyller år. Gott !!=)



Sedan fick han en liten present, en Blixten mc Queen pysselbok. Han blev så glad så.

Vi hade sedan en mysig morgon och kikade film. Han fick Madagaskar 2 av oss i present. Oliver fick sova middag och sedan begav vi oss ner till sjön. Vi håller på och dränerar om huset och vi måste alltid ha två kalas för att få plats om vi inte kan vara ute så i år bestämde vi oss för att vara vid sjön och det fick helt enkelt bli kläder efter väder=)
Man behövde inte kämpa med städning tre dagar i förväg för att sedan ha barnen sittandes stilla i soffan utan att röra något hela förmiddagen innan alla kommer... =)
Bara mysig dag utan stress. Sedan packade vi en... eller ja flera påsar med korv, bröd och grilltillbehör och cyklade ner till stranden med regnkläder med oss.
Alla droppadse in, vi grillade och Kevin öppnade presenter. Snacka om annan ljudnivå när man är ute istället för att sitta inne 25 stycken med barn som springer omkring och vuxna som pratar.
Barnen kunde leka vid stranden. Vi fick hämta oliver vid vatnnet ett par gånger men helt okej... alla lever och mår bra =)

När alla ätit åkte Robin hem och hämtade tårtorna. Vi hade innan bett ett par av gästerna att ta med en termos med kaffe. hur bra som helst!

Tyvärr försvann alla så fort man fikat klart. Men min syster, hennes kille och deras barn följde med hem så fick man en chans att prata och umgås lite.

Ofta när man har kalas så har man fullt upp med att servera och kolla att fungerar. Det är först när alla fikat och man börjat få undan lite som man kan sätta sig ner och prata och umgås lite. Tyvärr brukar alla jämt börja packa ihop då.

När Kevin la sig för kvällen frågade vi om han haft en rolig dag. Han gillade att leka på stranden sa han!

Min stora stora fyraåring=)

Precis som när Oliver fyllde år så gick vi till leksaksaffären och han skulle få välja en alldelles egen present. Han hade redan dagen innan kikat i leksakstidningen och visste att han ville ha ett Blixten Mc Queen tv-spel och så hittade han traktor och skördetröska- pussel (de som är med i Bilar filmen). Vi hade en heldag på stan så vi åt även lunch ute på Jensens beufhouse (hur det nu stavas). När vi sedan skulle åka hem sa vi att vi kunde köpa med lite fika. Men Kevin ville inte ha.

Jo0 sa vi, klart vi ska köpa lite fika. Han och Robin kunde gå in själva och så fick han välja precis vad han ville. Men han ville inte ha. Det blev nästan bråk. Klart vi inte vill tvinga honom att köpa fika... Det kom fram att han ville bara hem och spela sitt nya spel... =)

Vi kom överens att han skulle in och köpa fika till mig, Robin och oliver och att han inte behövde, då gick det bra.

Han tog lite fka när vi väl kom hem. Han hade t o m valt chokladbollar, för hans mamma gillar det =)

Vi hade en mysig födelsedag och mysig dag på stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar