*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

30 aug. 2009

Falkenberg

I början av Juli då vi började dränera vårt hus var det underbar värme. Så jag och barnen åkte till Falkenberg mellan mina jobbpass. Åkte tidigt tidigt på måndag morgon och åkte hem sent på tisdag kväll.
Min mamma och mormor, barnens mormor och bubba följde med.
Min mormor äger en liten badstuga i Falkenberg. Precis bakom vår stiga finns en lekplats, perfekt läge!! =)
Barnen började leka direkt!
Sen blev det stranden!!
Bada bada... då fick de dessutom användning för Olivers nya uppblkåsbara Blixten Mc Queen båt =)
Den körde de runt varandra i.

** Fina fina Kevin **

*^* Fina fina oliver *^*


Detta är min mormor. Barnens gammelmormor. Hon kallas Bubba av alla barnen. En rolig liten historia. Kevin skulle säga Gammelmormor men det var för långt. Han sa gammo och sedan gamma och så blev det mormor preciss som hans mormor. Jag själv tyckte det var för långt att säga gammelmormor så sa till och emd själv mormor någon gång, men det blev ju lite förvirrande. Så när vi var i Falkenberg faktiskt. Då måste han ha varit 2år för ett kan han inte varit. så ropade han Bubba och sedan dess har det varit hennes namn. Enkelt och lätt för alla... lillebrorsan och kusinerna har inte vetat något annat än bubba
=)

Bubbas spagetti och köttförsås... alla älskar det !!

Två underbara killar får såklart posera på stranden när mamma är framme med kameran... som vanligt=)

Så fina barn

Oliver älskar att bada men han är frusen av sig. Precis som jag var när jag var liten. Han badar, kommer upp och vill ha handduk. hinner knappt vara uppe mer än några minuter och ska vända sedan igen. Han skakar nästan med en gång men ska ändå i... så han går upp och ner hela tiden. minns själv hur mina kompisar badade och badade medan jag satt och frös på stranden med de vuxna. Kevin är tvärtom och är gärna i vattnet från att man kommer tills att man åker hem om han får =)

Owlisen

Kewisen

En trött liten kille har somnat i vagnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar