*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

29 aug. 2009

Djurparken

Juli 2009
Djurparken med två busar...
Tidigare i somras köpte jag ett lejonkort. Tänkte att det säkert fanns på en bra plats. Vi kom upp i tid på morgonen, nu ska vi göra något roligt ihop. Jag och barnen drar till djurparken en sväng. Börjar morgonen med att steka pannkakor så vi har lite matsäck med oss och fixar lite frukt och vattenflaskor och är duktig. Vädret är lite sisådär, men vi har ju regnkläder hela familjen så det ordnar sig!
Ätit frukost och packat in allt i bilden. Barnen spänns fast och nu ska jag bara kolla att lejonkortet finn. Hmmm... inte i plånboken...
inte i skötväskan....
inte i mina gamla handväskor...
inte i högen med papper vid kaffekokaren...
inte i högen bredvid diskbänken heller.... vart jkan det vara då?? Barnen sitter i bilen med dörrarna öppna. Jag har fönstret öppet så jag kan höra dem. Ropar att jag snart är klar!
Letar i lådan med "viktiga papper" och tillslut river ju ur bilen och frågar min sambo va vi ska göra?!
Jag får åka nu och köpa ett nytt kort, så när jag hittar det gamla så har vi ju varsitt lejonkort!! Va onödigt, köpt ett lejonkort för 200kr och bara varit inne en enda gång och nu hittar jag det inte!!
En halvregnig dag mitt i sommaren. Då är det väl ingen som är på djurparken??
Eller så kanske det är så att ALLA är där med tanke på att det regnat en hel månad och alla vill ha något och göra på sin semester.... och med tanke på att det inte går att bada så är det klart alla är på DJURPARKEN!!


Hela parkeringen var full på Borås Djurpark. Då fortsatte vi bakom mot knalleland... Där var de två första parkeringarna överfulla... och med överfulla menar jag att bilarna fyllde alla platser, hela vägen längs gatan, inklusive gräsmatteplättar emellan!


Man vill ju helst inte stå i Knalleland så vi åkte tillbaka. Så på andra sidan vägen, mittemot macken innan djurparken fanns det parkering... Den började fyllas men vi fick plats!!

Kön fram till entren var lång och krokig...
Ingen fara... nu ska vi inte avbryta något här bara för att man letat parkering i en halvtimma... och för att man sedan gått en bra bit trots att man har bil... eller för att det är lite regnigt, vi har ju regnkläder. Nu ska vi minsann ha roligt!!
Äntligen inne!!
Och ett nytt Lejonkort, det här ska jag minsann lägga på ett SUPERBRA ställe!!! och jag ska utnyttja varenda rabatt dessutom!
Börjar med barnens Zoo!!

Är dom inte lika varandra... båda lika söta =)


Frågade barnen om de skulle vilja rida på hästarna. De har aldrig ridit förut. Både tycker det ska bli roligt!!
Kostade trettio kronor per barn och man var tvungen att ha tior. Så letade först upp en automat och växlade sedan pengar och sedan köpte man biljetten.
Vi ställer oss fint i kön. Oliver som är en väldigt framåt liten kille, men som också är väldigt busig ställer sig framför en tjej i kön. Tjejen är nog en tio år. Oliver tittar upp på henne och säger "pajkalle" "hihihi", jag som vet att det betyder vill inte göra en stor sak av det i kön med tanke på att tjejen och tjejens mamma nog inte vet vad det betyder ändå. "va säger du tokis, kom här nu", men då kommer duktiga storebrorsan fram till lillebror och säger "Oliver, man får inte säga bajsskalle". Sådär ja, nu vill jag nog att det ska bli vår tur... Gud, barn barn!
Kevin red i väg själv, vinkade och var så lycklig!

Efter red Oliver. Jag gick på ena sidan om hästen. Jätteduktiga var dem båda två!

Vi fikade lite på ett cafe med lite glass... Sedan fanns det en traktor där som barnen provkörde. Barnen såg lite bilar man kunde köra, som såklart kostade pengar. Näh, nu har jag inte mer. Man tänkte att djurparken skulle vara gratis nöje med tanke på att vi hade lejonkort. Men lejonkortet fick vi köpa nytt och sedan kostade det att rida och sedan blev det lite glass som inte är gratis när man är inne på sånna här ställen.

Sedan fick det bli lite lekplats. Va hade de där då? Jo små grävmaskiner som man kunde stoppa i en tia i för att sedan gräva en liten stund.

Sedan var det massa djur att kolla på och barnen hade jätteroligt.

Vi hade en alldelles underbar dag!

"även om den inte blev precis som det var tänkt"

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar