*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

1 apr. 2009

Min helg själv hemma med barnen

förra helgen när robin var iväg på Finlandskryssning så på fredagen efter att vi skjutsat honom till stationen så åkte vi till Annelundsparken. Vi gick därifrån till stan och köpte lite korv med bröd... sedan på lekplatsen kom Ida med sina två barn William och Emina. Barnen lekte och lekte, sedan grillade vi och hade en härlig dag ute. Oliver sov sin middag ute.





På eftermiddagen kom min syster Melissa, hennes kille Bekim och ders son Cicero hem till oss och lekte. Min farmor skulle fira att hon fyllt 70år så vi var ute och åt middag på kvällen. Melissa och Bekim passade alla barnen och la dem för natten. Det hade gått bra. Så skönt, barnen leker jättefint ihop!

På lördagen åkte jag och barnen till TUR-mässan i Göteborg. Jag förberedde genom att steka pannkakor på morgonen, varsin liten burk med frukt och en fjärde burk med majskrokar om det skulle behövas. Varsin flaska vatten. Termos med varmt vatten så Oliver kan få välling. "förbereder för det värsta".
Det gick så himla bra!!! Barnen var underbara! Oliver satt fint i vagnen. Kevin gick fint bredvid hela tiden och orkade gå runt överallt. Jag bokade en resa, då satt båda barnen bredvid och åt pannkakor=)
Fanns stort Lego på ett ställe där fick de leka lite och vid ett annat tillfälle när jag bytte blöja på lillkillen så fick han sedan springa fram och tillbaka utanför toaletten och springa av sig lite. Båda sov hela vägen hem.
Ibland bara man älskar sin barn så himla mycket... "det där lilla extra ni vet"?? =)

Hemma blev det lite kvällsmat och sedan blev det film och chips i soffan med täcke och kuddar. *Myspys*
Vilken film tror ni det blev? Blixten mc queen så klart!! Den har vi inte sett en gång, inte två utan så många gånger att vi tittat sönder tre stycken dvd-filmer!! Vi kan alla replikerna!! Barnen härmar allt de säger innan de ens hunnit säga det! och vet ni, ändå är det den bästa filmen i världen. Så bra att man ser den varje morgon och varje kväll. Om mamma och pappa tillåter så även hela dagen... Typ om mamma har städdag eller det bara är en riktigt riktigt tråkig regndag.

På söndagen bakade jag och barnen bullar som jag tänkte bjude på på måndagen då föräldragruppen skulle komma hem. Sen kom Robin hem och vi hade lite mys allihopa. När jag skulle sova första natten så hämtade jag Kevin... så mysigt. Men andra natten sov jag helt själv... "lite vuxenpoäng va?"

Haft en toppenhelg med barnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar