*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

19 mars 2009

Imon åker Robin på Finlandskryssning

I mon åker Robin på Finlandskryssning med En kompis och några kompisar till han. De är borta från fredag morgon till söndag eftermiddag.
Kanske låter konstigt men jag har aldrig sovit själv! När jag flyttade hemifrån som 18-åring var jag och Robin ihop så vi flyttade ihop så klart. Sedan är han ingen sån som sover borta. Medan jag har varit i väg lite mer. Jag har varit på lite resor och i Falkenberg, Sälen och så där. Så där har man ju varit själv... eller oftast med någon annan.
Men nu ska jag vara hemma... jag har ju barnen... Jag träffas med en föräldragrupp som ordnades i samband med att Oliver föddes. Vi träffas nästan varje vecka hos varandra och fikar och umgås med barnen. Jag berättade att jag skulle vara själv i helgen. De sa på skämt att de alla kunde vara "jour" till mig.
-vilken tur=)
Nä, nu ska jag och barnen ha en riktig myshelg... Jag ska dessutom passa på att sova lite, kan ju lägga mig lite tidigare. Robin sa detsamma. De han åker på kryssning med tror kanske att det blir "party, party" men Robin kommer säkert ligga i hytten i tre dygn och sova =), hihi
Nä, men det blir skönt för oss båda. Ingen av oss kan greja med hemmet, så vi får lite paus från det. Han med lite kompisar och jag med barnen. Det blir bra detta!
Tänkte åka till svenska mässan i Göteborg på lördag. Det är någon TUR-mässa, då kan man kanske hitta lite billigare resor. Resan som vi bokade till Bulgarien ställdes ju in pga att det inte var så många som bokat. Tråkigt!! Men hoppas jag kanske kan komma ännu billigare undan om jag bokar nu i helgen... får se får se... det är ju alltid ett projekt att ge sig iväg med två barn en heldag samtidigt som de inte får springa som de vill. Kevin blir nog inga problem om han inte blir för trött i benen... men Oliver vill jag helst inte låta springa omkring där... och då kan han nog bli lite gnällig... Nä, jag ska inte ta ut något i förskott, får se hur det går.
Se om jag kan hitta lite nya bilder på barnen...
Barnen håller handen på väg till lekplatsen!
Så duktiga så...



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar