*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

6 apr. 2009

Operera bort körtel

Detta var den 17 dec 2008 och det hade visat sig att han hade körtel bakom näsan, denna körtel heter polypus. Varav man kanske hört "opererat bort polyper". Kevins körtel upptog två tredjedelar av utrymmet som finns, vilket är ganska mycket. Därför ska man nu skrapa på denna körtel. I hans fall har det alltid låtit ganska mycket då han andats (vilket vi mer sett till hans personlighet...), Han har inte sugit riktigt på napp (utan mer haft den i munnen bara), hans hörsel visade sig vara lite nersat (vilket vi heller inte märkt)... Men beslutade att göra operationen då det ansågs nödvändigt, pga att den tog upp så mycket utrymme.

Första bilden är tagen dagen innan operationen då Kevin skulle duscha. Han ville duscha själv. efter att han duschat ville han stå upp och kissa. När han gjort det sa han: -Nu har jag både duschat och kissat som pappa! =)
Här hade Kevin fått lite lugnande. Han blev aldelles snurrig men han skulle minsann fortsätta pussla.

Han fick tillslut fortsätta pusslandet i sängen, men hade väldigt svårt att pricka bitarna rätt.
Här är efter operationen. Ser så liten ut med slangar och små sjukhuskläder.



Här är han ledsen för att han inte fick pussla. Han vaknade till och ville direkt upp. vi gav honom välling. Men han lyckades inte somna om. De sa att man kunde sova ett par timmar efter operationen... han sov typ 20min. Han skulle minsann upp efter vällingen och det gjorde han. Men spydde rätt ut överallt =(. Lite påverkad av lugnande och sen en flaska välling, kanske inte så bra.

Allt gick jättebra och det hörs inte längre när han andas. Innan kunde vi höra honom från vårt sovrum eller om vi kikade Tv och han sov i sitt rum. Han pratade lite nasalt innan, men det gör han inte längre. Hans hörsel ska vi kolla 6månader efter operationen, så det blir väl i juni någon gång. Annars är allt som vanligt med våran lilla tokkille=)

1 kommentar:

  1. Vilken modig kille.
    För roligt det där med "duschat och kissat som pappa" hahahahaha, barn är bara för härliga!

    SvaraRadera