*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

1 apr. 2009

"vad har Oliver gjort idag"

Varje dag om jag vart ifrån Kevin någonting så frågar jag alltid vad han gjort. Han börjar oftast med "vet inte", "annat" eller något liknande. Han tycker nog jag är lite tjatig. Men efter lite tjat brukar jag få höra hur hans dag varit. Igår när jag hämtade honom från dagis frågade jag som jag brukar och han svarade som han brukar. Jag sa att han var tokig och att han måste ju gjort något och kittla honom lite.
- Ja mamma, vi har lekt, vi har ätit, vi har lekt och varit ute... Ungefär som att är det bra nu.
efter en liten stund frågar han:
- Mamma vad har Owlis gjort idag. Jag berättar vad jag och Oliver gjort och Kevin frågar om vi gjort något mer. Jag får berätta i detalj och när vi kommer fram till att jag och oliver hämtar honom från dagis avslutar han:
- och då hämtade ni mig och sedan åker vi hem och nu är vi i bilen.

Nu har både han och mamma blivit utfrågade. Han är lite lillgammal min lilla gossing=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar