*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

13 okt. 2009

plugg,daimtårta, helg

Äntligen helg, nu skulle vi ha en myshelg. Visade sig dock vara så att jag hade mycket att läsa i skolan. Jag läste.. och läste. Vi i gruppen hade kommit överens på ett bra sätt att läsa lite var. Sedan götra en mindre sammanställning av det och delge varandra med informationen. På så sätt kan man fördjupa sig mer i en del och man förstod också innehållet. Tycker att det lätt kan bli så at man har så mycket att läsa att man bara läser. Dessvärre blir att man lyckats läsa allt men tyvärr förstod man inte så mycket. Man hinner inte läsa med förståelsen om man kan uttrycka sig så. Kändes i alla fall bra. Blev mycket jobb med att läsa en tredjedel. Läsa, anteckna, förstå, sammanställa… mycket frågor kring vad som skulle sammanställas. Vad är viktigt och jag får inte utebliva något. Inte ändra för mycket så de får min tolkning av texten. Men samtidigt lärde jag mig det jag läst bättre och deras texter fick man i mindre format en verklig text samt lite enklare språk. Positivt.
Visade sig att jag fick läsa en del på fredagen och på lördag morgon var det upp tidigt till jobbet. Var på förlossningen och var med om en fin liten förlossning. Det är ett häftigt jobb det där. Att få dela ett så stort ögonblick med andra människor. Det är verkligen stort. Ofta tackar föräldrarna en efter förlossningen, svarar alltid att det är de som gjort jobbet samt att man är så glad över att få vara med. Det är inte många som får uppleva andras förlossningar… andra kanske heller inte ser någon tjusning i det men jag tycker det känns stort- Det är lite roligt, de flesta killar blir lite rädda. Särskilt om de själva har barn och… Ojdå, vill man vara med om det igen och särskilt när det inte ens är ens egen. Medan tjejer, man ser hur deras ögon lyses upp och de önskar de själva var i ens sits. Tänk a få vara med på en annans förlossning. Alla minns man ju sin egen förlossning som något oerhört stort och vad kul att bara få vara med bredvid och uppleva det igen. Många säger att de bara skulle vilja vara med en gång på en förlossning som går bra. Det har jag, jag har varit med på över ett 50tal förlossningar och det är lika häftigt varje gång. Det kommer en liten bebis och denna lilla bebis kommer förändra människornas liv som är där. Denna lilla varelse kommer ha s stor inverkan på deras liv och ta så mycket plats och samtidigt kommer det inte finnas någon som man älskat mer. Med denna lilla bebis medför så mycket glädje, så mycket oro och säkerligen också mycket ilska, sömnlösa nätter och frustration. Men det är ens allt, ens liv!!

Hur som helst innan jag kom in på barn och förlossningar så diskuterade jag ju min helg. Efter jobbet åkte vi och handlade. Storhandlade, det var verkligen skönt att få det gjort. Känns som man inte haft några pengar, eller vi har inte haft några pengar på grund av studiebidrag ej kommit samt att blev dumt för Robin när de drar ledighet en månad senare osv. Men nu kunde vi fylla kyl och frys!! Nu ska vi bara se till att det räcker lääänge =)!

När vi kom hem bestämde vi för att daimtårta skulle det bli. Jag letade recept på internet, nu skulle vi ha en mysig lördag. Hittade recept men behövde också plugga lite. Märkte att pluggandet visst tog väldigt mycket tid och skriver jag inte en del nu så kommer jag aldrig att få iväg det som imorgon till mina gruppmedlemmar. Så Robin fick tillslut stå där och göra daimtårta medan jag läste och så visade sig det dessutom att den skulle ligga i frysen hela natten!! Så ingen daimtårta den dagen blev det. Men på söndagen sedan så plockade vi fram daimtårta och myste hela familjen och kikade bolibompa ihop.

Helgen efter hade vi halva daimtårtan kvar. Det var nu i söndags och så ville vi kika lite film. Vi kan bara kika film i sovrummet, lång historia som jag tar en annan gång. Vi hade bestämt att dessutom äta lite tacos så vi dukade upp långbord på skrivbordet i sovrummet och åt tacos och sedan daimtårta i sängen medan vi kikade film. Inte helt fel om jag får säga det själv. De blev en bra avslutning på helgen. Söndagar behöver ju inte alltid innehålla ångest… som många tycker att det blir inför måndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar