*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

29 okt. 2009

Halloween

Idag bestämde vi för att ha lite myskväll med barnen. De ska sova hos sin mormor på lördag och imorgon ska jag träffa lite kompisar. Så vi förenade lite helgmys med Halloween...
Vi gjorde chokladbollar... vilket ni ser nedan=)


* nice händer *


Liten owelgris


När vi gjort smeten fick barnen rulla chockladbollarna i olika strössel...
Såg väldigt smarriga ut =)


Vi betsämde oss också för att göra lite kladdkaka... Här häller Robin smeten i en form...


Barnen blev inte allt för ledsna när de fick slicka av visparna


När kladdakakan kom ut ur ugnen la vi smält chocklad på. När den sedan stelnat så hade jag gjort en "spökmall" så det kunde bli ett litet spöke av florsocker på kladdkakan



Pumpa köpte vi igår... Oliver var lite skeptisk då en kompis haft en punpa och Oliver sa att pumpan var "läskig" och var rädd att pumpan skulle komma på kvällen. visste inte om vi vågade köpa en pumpa. men förklarade för Oliver att det är en stod grönsak/ frukt (eller va det är)... sa sedan att det är som ett stort äpple som man sätter ljus i... då lät det inte så skrämmande
=)


Lillkillen ville inte vara med på kort. Han fick ta på sig sin skelettpyjamas...
Robin har lånat min pappas skelettdräkt. Vi lånade den för ngt år sedan och hade den liggande hemma... var tvugna att ocks klä ut oss lite...


Kevin ville vara dinosaurie så han tog på sin dinosauriepyjamas medan jag har min pappas tjejs häxdräkt...
Barnen tyckte det var väldigt roligt att vi var skelett och häxa...


Vi hade kvar både duk, hattar, tallrikar, muggar, ljus sedan förra året... perfekt=)
Vi gjorde blå saft av karamellfärg...


Här gottar vi oss allihop...
Färdiga resultatet


min skelettmannis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar