*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

22 sep. 2009

Tälta i trädgården

Måste vara i början av augusti 2009
Här är två av de arbetande killarna i familjen, oklippta och härliga =)
När Kevin fyllde 4fick han ett tält. Han tjatade och tjatade om att vi skulle tälta. De regna ju ett antal dagar i somras så vi sa att vi får ta det när det blir bättre väder. Han frågade denna soliga dag så då tänkte jag att det får vi göra.
- men mamma om man ska tälta så måste man ha eld och pinnar och grilla...
ojdå... ja, det är klart tänkte jag. Hur ska jag nu lösa detta? Men kom på
- vi kan faktiskt äta ´lunch ute. Vi slår upp tältet, tänder grillen och sedan kan vi äta i tältet...
-Jaaaa!!
båda killarna överlyckliga... medan deras kära pappa tyckte väl det var lite jobbigt att sitta där mitt ute i trädgården. Har tycker inte om att sitta på mraken och sådär lite finkänslig av sig=) tjstsr om att han ska ta med killarna och tälta ngn gång... får väl se om vi gör det någon dag. Jag har i och för sig lite svårt att se min sambo sitta i tält och sova ute... hihi
då var vi redo.. laddat med korv och bröd. Barnen tyckte det var jättemysigt!

Tänkte att vi kunde sova middag ute i tältet... Kevin ångra sig i sisa stund men jag och Oliver tänkte i alla fall sova i tältet. Dessvärre var tältet bara 120 gånger 120 stort. Jag försökte kura ihop mig till en liten liten människa... så det gick bra. Vi somnade båda två men jag vaknade av att det oskade och blixtrade. Solen sken fortfarande men sedan började det regna lite lätt. Jag försökte hålla in mina ben så de inte tryckte mot kanten längs ner på tältet så regnet inte kunde komma in. Jag ville egentligen väcka Oliver så vi kunde springa in... men jag låg där och väntade ut honom =)
I taket var som ett nät... där det började regna in. Jag fick tag på ngn plastbit som jag försökte lägga på toppen, lyckades...
När oliver vakande så hade värsta regnet avtagit ...

Liten gossing som vaknat. Ganska häftigt att sova i Blixten Mc queen tält!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar