*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

8 mars 2009

Magsjuka spy och kräks...

...
d é lika illa som rubriken låter...
Lilla Oliver var lite konstig.. spydde i onsdags kväll... spydde upp vällingen i säng och allt. Men somnade om efter dushning och renbäddning. Ingen feber på morgonen och pigg och glad.. "kanske en engångsgrej, hoppas vi". Han fick frukost, välling vid middagssovningen... men efter att han kommit upp vid 14ca, så när han lekt lite så spydde han vid 14:30. Opåverkad, ingen feber och pigg och glad ändå. Åt middagen, välling på kvällen, sov på natten och åt allt under hela fredagen.. så efter att att vi ätit lite popcorn på fredagskvällen så spydde han... "hm, konstigt. Nu har han spytt tre gånger på tre dagar helt oberoende". Jag åkte och jobbade på kvällen, skulle jobba natt. Började själv må illa vid halv tolv och spydde på jobbet, fick vila lite. Vaknade och spydde igen. Vi arbetar endast två så det var inte tal om att åka hem. När jag satt på jobbet fick jag meddelande från Robin att Kevin spytt ner hela sängen och att Robin dushat honom och bäddat rent. När jag kom hem alldeles matt på morgonen hade Kevin spytt hela natten precis som mig. Oliver var pigg som innan. Kevin såg ut som ett litet lakan och satt i soffan med en hink och "kliade" sin kudde. Men under lördagen så återhämtade jag och Kevin oss. Åt vitt bröd och drack blåbärssoppa och coka cola. Jag åkte och jobbade på kvällen som tidigare planerat och idag är vi som vanligt allihopa. Hoppas att Robin slipper detta nu. Det var väldigt skönt att han slapp det under helgen i alla fall och kunde ta hand om alla oss andra=).
Nu var en omgång magsjuka avklarat...

1 kommentar:

  1. JaA,
    trodde man, eller hoppades man att magsjukan var över...

    det var den inte. Igår kväll började sambon må dåligt och spenderade i stort sett hela natten på toaletten... Kevin vaknade och spydde ner hela sängen...
    Jag har torkat spy och tvättat.... plus sliten efter att själv ha haft magsjuka...
    så trött!!

    nu ska jag åka och handla lite magsjuke "må bättre"

    vill bara städa, torka golv, sprita, tvätta och byta lakan!!!!

    SvaraRadera