*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

2 mars 2009

"Pusselfantasten Kevin"




Kevin har alltid gillat att pussla. Eller innan han blev två år så förstod han inte det minsta hur han skule göra, bara tryckte ihop bitarna men förstod inte riktigt principen. När han fyllde två fick han ett pussel "lilla röda traktorn" och ett pussel på "blixten mc queen". Jag förklarade hur man skulle kolla efter mönstret. efter två dagar pusslade han dessa två pussler utan problem. Vi här hemma märkte hans entusiasm för det och ville såklart ge honom fler utmaningar och han pussla pussel med 24 bitar, 30 bitar 50 bitar och blev väldigt förtjust i ett "bamsepussel på 80 bitar", Det pusslade han länge. Vid 2,5år fick han ett "blixten mc queen- pussel på 104 bitar" Det klarade han också efter någon dag. Han har sedan pusslat alla sina pussel och fått i lite mindre bitar och så där. Men nu för en månad sedan cirka fick han ett pussel på 200 biatr. Ett djungelboken pussel, det på bilden ovan. Vi pusslade det tillsammans ett par gånger så han skulle se mönstret och inte tröttna när det blev så många bitar. Men även då efter ett par dagar så pusslade han hela pusslet själv!!
Kortet ovan är hans djungelbokspussel med 200 bitar! Han är nu 3,5 år ca.
Min lilla pusselkille!

2 kommentarer:

  1. Men vilken kille!!! Helt otroligt. Mina tjejer är inte alls intresserad i sånt...kanske Elsa, men bara lite. Jag är nog inte en lika pedagogisk mamma heller....nu måste jag skärpa mig.

    Jag tycker att din blogg är UNDERBAR. Du kan ju skriva, bra dessutom, det kan inte jag. Det är därför jag måste fylla min med slides och annat trams. Jag är sååååååååååå kass på att uttrycka mig med ord.

    Nu måste vi bara få Ida att starta upp en blogg ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack tack tack=)...
    100% av dem som följer min blogg tycker den är underbar =), så bra...

    (tyvärr är det bara en som följer den...)

    Jag ska fortsätta kika på din... också skriver jag om jag behöver hjälp... hihi

    Ja, vore kul om Ida oxå startade en... särskilt nu när du åker snart...
    Kram kram

    SvaraRadera