*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

3 mars 2009

slappisdag

Idag har vi haft en riktigt slappisdag. Jag går fortfarande i myskläder och barnen går fortfarande i pyjamasar. Jag låg och drog mig i sängen till 8:15... skönt=) och när jag kom upp var allt ordning och fint!! Kan man vakna bättre=)
Åt en god frukost och efter satt jag och löste gårdagens soudoku (ingen aning hur det stavas) (Robin tar alltid med sig dagens tidning till jobbet då han inte tycker att jag läser tidningen tillräckligt mycket för att ha den hemma... så jag läser tidningen på kvällen) medan barnen kikade TV Sedan har de lekt fint hela dagen... Oliver ropade på mig vid ett tillfälle, klockan var väl strax efter 10. Han hade bäddat ner sig i min och Robins säng och sa att han ville sova och ha välling. Okej tänkte jag. Det fick han sedan hittade jag honom framför TV:n. Men la honom vid 12 igen så han ligger i skrivandes stund och sover fortfarande. Kevin pusslar sitt djungelbokenpussel för tredje gången idag... han pusslar det en gång och sedan tar han bort bitarna en och en och pusslar om det.... Första gången vi pusslade pusslet ihop så när vi nästan var klara sa han "mamma, jag tror att detta pusslet är stort och lådan är lite liten"... kommer inte ihåg frasen exakt. Men i vanliga fall brukar han alltid pussla tillbaka pusslet ner i lådan men det såg han att det skulle inte gå här.

Egentligen borde jag börja med maten nu medan Oliver sover... så det inte blir stressigt sedan. Jag ska jobba idag med...

Jag arbetar extra på kvällar, helger samtidigt som jag är hemma med Oliver och så klart Kevin. Men han går 15timmars på dagis. Så han är och leker en stund emellanåt. När jag jobbar extra på kvällarna så börjar jag "så fort jag kan efter 16"... Robin slutar 16 och då får han komma hem med bilen, så står jag färdig och väntar och åker direkt han kommer in genom dörren... Vi ses väldigt mycket dem dagarna...
Har vi tur och har två fungerande bilar så åker jag och barnen till hans jobb så tar han min bil med barnen och jag tar hans bil till jobbet... då kommer jag till jobbet mycket fortare... säkert 15 minuter i a f=)

ja, det var ett litet inslag av vår röriga vardag. Den ska nog också ordna upp sig någon dag.

/ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar