*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

24 maj 2009

Turkiet (2)

På kvällarna somnade killarna så gott i sina sängar. Här är liten Oliver första kvällen i Turkiet!
Här är liten Kevin första kvällen... de deckade direkt av allt badande...
På morgonen efter frukost blev det pool-bad... Fanns två stycken barnpooler och två större pooler. I ena barnpoolen fanns det rushkana, väldigt populärt=)

Vilka underbara bilder man kan få på barnen när det är sol, lite kläder oh massa bus=)
Denna lilla kille åt inte mycket under resan... men drack det gjorde han. På dagarna blev det lunh på stranden. Eller lunch och lunch... den kunde bestå av både bröd, frukt, yoghurt, hips, kakor, juice oh coka cola. Är det semester så är det...

Varje dag sov båda barnen middag i vagnen. Det var hur bra som helst. Bad i pool, sen gick vi en sväng medan båda barnen sov oh sedan fortsatte man dagen med diverse äventyr=)

Ja, så här såg våra dagar ut... verkar det jobbigt eller ?? =)
Vi har bara njutit.... =)
Jag gick och plockade lite stenar på stranden som jag tyckte var fina. Robin kunde inte riktigt se det fina i en sten. Det fanns ju dessutom flera miljoner på stranden... Stenar kan jag ju plocka i trädgården hemma om jag tycker det är kul. Men de var faktiskt lite speciella, och visst är det roligare att säga att denna stenen är från Turkiet eller Västindien kanske eller liknande?
Kevin kom i alla fall med sten till mig ... hinkvis med sten... åh, va glad hans mamma blev då!

*Älsklingsungen*

Mannen i mitt liv =)
Är inte detta en så härlig bild!!
Här blev det lite paus på Mc Donalds och lite glassköp. På bilden var det en väldigt fin hokladglass som såg mycket god ut. Vi beställde fyra stycken, en till oss var. Vad vi inte visste var att killen som gjorde glassarna först spruta i lite vanilj i en hög oh därefter höll den över varm hoklad samtidigt som han tog en slev oh hällde över... vaniljglass oh hoklad rann överallt. Jag tackade för de fyra glasskatastroferna och bad om en bunt servetter. Borde man inte säga att de inte gör med hocklad om man inte kan fixa det riktigt??

Båda barnens tröjor åkte av, sedan sörpla vi glass fort innan allt var smällt... tog en halv minut a och då åt man sin egen, hjälpte barnen genom att slicka av deras glassar och resultatet blev en stor kladdig hög på bordet oh fyra söliga turister... Torkade av oss själva och barnen i en kvart och sedan var det bordets tur och sen var det till att klä på sig...

... Men glassen var god =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar