*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

5 maj 2009

Snart åker vi...

... klockan 07 på morgonen åker vi till Turkiet... åker hemifrån 04 inatt. Åh, vad det ska bli skönt att komma iväg!!
Sol, Glass, Bad och bara njuta... inga räkningar och inget jobb och framförallt ingen renovering eller tråkigt städ och laga mat. Bara njta oh vara med FAMILJEN!!!

Köpt nya resväskor till barnen... med blixten mc queen såklart! De blev jätteglad. Köpte en stor resväska till mig och Robin plus ett handbagage... ska bli riktigt roligt att köra omkring på.... får se vad jag tycker om de tre backar senare oh tio trappor oh släpande flera kilometer=)

Snart åker vi... nu sitter jag med lite vin och kikar desperate housewifes, sen packar vi ner det sista i handbagaget oh bara njuter av att vi snart ska åka=)

1 kommentar:

  1. Hej hej,
    Har ni kommit hem än? Så roligt det måste vara att åka iväg så där. Fast jag ska inte klaga, vädret här har varit underbart för det mesta.
    Jo, det går bra. Någon till bebis ser det inte ut att bli. Jag har inte lyckats övertala Thaddeus än, men kanske lite längre fram i tiden. Vi har målat o målat och kört med lass efter lass till soptipen. Källaren har visst blivit ett föråd för skräp dom senaste åren. Men nu ser det MYCKET bättre ut. Vi är inte färdiga än..... Vi har haft så fullt upp med allt. Skaffat nya körkort (som inte var särskilt svårt) o lite paper o träffat familj o vänner. Men nu har vi hunnit i kapp allt det där o ska börja leta jobb. Lämnade in min första ansökan igår och hämtade upp ett till som jag ska fylla ut idag.
    Det är rätt så roligt att stanna hos Thads pappa. Konstigt nog, känns det lite sorgligt att vi ska flytta ut sedan. Hahaha, men det tar nog lite tid innan vi kommer på fötter. Måste kanske köpa två bilar och vi vill nog spara ihop en hel del först så vi inte har massa skulder. Men men, livet känns faktiskt väldigt bra o roligt. Hoppas att ni mår bra allihopa o att ni har-hade det skönt i Turkiet.
    (Det va väl en fin bok jag skrev till dig?)
    Kram

    SvaraRadera