*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

2 feb. 2009

Min Lakriz är hemma!

Min lilla Lakriz har kommit hem!!!

Min katt som varit borta natten mellan fredag-lördag efter nyår. Hon är en katt som nästan alltid vill vara inne och knappt lämnar oss. Man bär ut henne varje dag så hon får kissa och så. Men hon håller sig på tomten och är lite skygg. Vi har letat, ropat, sätt upp lappar, t o m ringt polisen, men ingenting.
Det var ju så kallt i början av året så tänkte att hon frusit ihjäl eller blivit påkörd.

Men nu ikväll, för en tio minuter sedan så hörde jag ett jam. Tänkte först att det var vår andra katt Dumle. Men han var här inne. "men d kan ju vara lakriz... skynda öppna" ropade jag till min kille.
Det var det!!!
Hon sprang in och spinner som aldrig förr, sprang direkt till matskålen och så mycket har hon nog aldrig gillat torrfoder =). Men så smal hon är... lilla stumpan.
Va glad jag är. Nu är hela familjen samlad igen=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar