*^* Mitt kaotiska liv *^*

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är en 24årig tjej som är "mitt i livet", "mitt upp i allt" =) Jag har två tokiga småkillar som gör mitt liv både underbart och helt oförutsägbart galet. Mitt i en stor husrenovering. Började med att vi ville ha en större hall som slutade i en "totalrenovering" och det inkluderar byte av vvs, El, Fönster, flytta väggar, flytta entre, kök, gjuta ny bottenplatta, byta tak... ja det fortsätter. Jag har blivit antagen till Socionomprogrammet i Göteborg vilket känns roligt och spännande. Att man får ta sitt liv till en annan nivå. Varit hemma till och från sedan stora killen föddes för fyra år sedan. Kombinerat mammaledigheten med kortare vikariat, timanställningar och sommarjobb. Fungerat utmärkt då vi kunnat spara mycket dagar, vara mycket med barnen samtidigt som man arbetat, fått livserfarenhet och barnen inte behövt vara alls mycket på dagis. Skolade in lillkillen på dagis nu i augusti. Nu börjar allvaret =) Massa mål och drömmar kring att se världen, skriva en bok och samtidigt vara en bra mamma och uppfostra mina två söner till fina killar. Älskar att klippa och klistra, fotografera och skriva, vilket gör Scrapbooking till ett aldelles perfekt fritidsintresse.

6 juni 2009

... jag vill ha en stor bebis

När vi kom in idag efter att ha varit ute och cyklat ropar Kevin från vardagsrummet. Jag står och klär av Oliver sina skor och jacka.
- Mamma, jag vill ha en bebis.
Hm... va går han nu och funderar över. Detta vill jag höra mer av...
- Va sa du gossing
- Jag vill ha en bebis... !
- Vänta lite så kommer jag. Jag tar av Oliver och går in till Kevin i vardagsrummet.
- Va menar du älskling? Vill du ha en bebis??
- Ja, kan du inte berätta med bebisar, så du vet dom kan inte äta, inte gå och... dom är ju i magen osså...
Jag har ibland pratat om bebisar, hur de växer inuti magen och hur det sedan kommer ut en liten bebis som från början inte klarar av någonting själv. Va kul att ha fråga om det själv...
- Jaha, okej. Jo det är ju en mamma och en pappa som gör en bebis. (han har inte gått in på detaljer här än... skönt än så länge så jag hinner komma på något riktigt fiffigt =), De nöjer sig med så lite ) Så kommer bebisen in i mammans mage och där inne växer den och magen blir större och större precis som på Melissa. (Kevins moster, min syster är beräknad nu 23juni, kul). Sen gör det lite ont i magen och så kommer bebisen ut ( ganska odramatiskt va?? så skulle jag säga till mammorna på förlossningen. De hade nog inte uppskattat min förklaring riktigt och tyckt att den förklarade deras smärta). Sen när bebisen kommer ut så är den liten liten och den kan inte gå och inte prata. Den äter från mammas bröst och så skriker den kanske. Då kan det vara att bebisen vill ha ren blöja eller är hungrig eller kanske bara ha lite mys.
- Men mamma, du har ju sagt att bebisar inte kan inte.
- Jo, men jag menar att de inte kan äta själva, alla behöver äta. Men de kan inte äta med gaffel. Först så dricker de bara ur mammas bröst och sedan kan de få smaka på lite mosad mat och när de blir större på riktig mat. Men du Kevin, hur började du tänka på detta? Vill du ha en liten bebis eller?
Kevin håller handen lite ovanför sitt huvud och säger:
- Jag vill ha en bebis som är lika stor som mig.
Jaha, hmm hur ska jag få till detta nu då. Han måste ju mena att han vill ha en storebror eller storasyster.
- Men Kevin. oliver är ju ganska stor.
- Men mamma... han är inte 20meter som jag är. säger Kevin och håller handen högt ovanför sitt huvud.
- Nä, det är klart. Men det är lite svårt för mamma och pappa att skaffa så stora bebisar.

Diskussionen avslutad... Jag skyndar mig ner till Robin som är ute och grejar och säger att vi ska skaffa ett storasyskon till Kevin =)
- 20 meter som han är. Han är helt underbar. Det är så roligt att höra och lyssna på honom när han pratar om allt och inget och han har så mycket tankar och funderingar.
*älskar mina små killar*

1 kommentar:

  1. Urgulligt!!
    Älskar när dem säger sånt där. Elsa ville oxa ha en storebror hur länge som helst. Jag sa att det blir rätt så svårt att fixa... först nu säger hon att det går bra med en lillebror istället.
    Hoppas ni mår bra.
    Kram kram

    SvaraRadera